Ahmetspahic, Erna Lola: SIGNA - En institution. Copenhagen: University of Copenhagen (unpublished), 2012
Bagger, Louise: Den spillende dramaturg. Skuespilleren som dramaturgisk element i interaktivt teater med SIGNA som eksempel. Copenhagen: Institut for Kunst og Kulturvidenskab, Københavns Universitet (unpublished), 2010
Bagger, Louise: Flirtation and seduction as dramaturgical devises in interactive acting. In: Nordic Theatre Studies 24, 2012
Brandenburg, Detlef: Die Rückkehr der Dramaturgie. In: Die Deutsche Bühne, August, 2008, Berlin: Friedrich Berlin Verlagsgesellschaft, 2008
Brecht, Helen: Eintauchen in das Unreine: Erfahrung des Abjektes in der Performance Kunst von SIGNA. Düsseldorf: Institut für Medien- und Kulturwissenschaft, Heinrich Heine Universität Düsseldorf (unpublished), 2011
Bregovic, Monica: Transforming Reality in the Magic Mirror of Fiction - From Boal to SIGNA. In: von Brincken, Jörg; Gröbel, Ute; Schulzki, Irina (eds.): Fictions / Realities: New Forms and Interactions, München: Martin Medienbauer, 2011
Carlson, Marvin: Non-traditional Theatre Space. THE DISAPPEARING STAGE: Reflections on the 2011 Prague Quadrennial. 2011
Dam, Birgitte: Teater live – nye tendenser 1990-2011. Rødekro: Forlaget DRAMA, 2012
Dithmer, Monna: Grænsegængere – Performative strategier hos Das Beckwerk og SIGNA i kampzonen mellem fiktion og virkelighed. In: Jerslev, Anne; Christensen, Christa Lykke (eds.): Hvor går grænsen? Brudflader i den moderne mediekultur. Copenhagen: Tiderne Skifter, 2009
Fiala, Freda: Zur Dramaturgie performativer Angsträume: Wir Hunde / Us dogs von SIGNA. Universität Wien, Institut für Theater- Film- und Medienwissenschaft (unpublished bachelor thesis), 2016
Fülle, Henning; el Gammal, Mona: SIGNA - Die Hundsprozesse. Karlsruhe: Staatsliche Hochschule für Gestaltung Karlsruhe (unpublished), 2012
Geldmacher, Pamela: Re-Writing Avantgarde: Fortschritt, Utopie, Kollektiv und Partizipation in der Performance-Kunst. Bielefeld: Transcript, 2015
Hallberg, Gry Worre: Fremstiller og betragter som co-deltagere – imellem kunst og brugskunst. Copenhagen: Copenhagen Business School (unpublished), 2006
Hallberg, Gry Worre: I need my shot of fiction! Copenhagen: Institut for Kunst og Kulturvidenskab, Københavns Universitet (unpublished), February, 2009
Hallberg, Gry Worre: Signa - mellem fiktion og virkelighed, in: Det Postomdelte Fagblad, Copenhagen: Foreningen af Danske Sceneinstruktører, February, 2007
Hallberg, Gry Worre: Virtual Experience Spaces - Can You Use Them? In: Futureorientation, Copenhagen: Copenhagen Institute for Futures Studies, June, 2007
Hammer, Anita: Exploring Ritual Dynamics by Means of Fiction: The Non-Ethics of the Inbetween. In: Meyer-Dinkgrafe, Daniel (Ed.): Conciousness, Literature, Theatre and the Arts, Cambridge: Cambridge Scholar Press, 2007
Heereman, Monica Essay #1: Environmental Theater - SIGNA & The Rubytown Oracle. Erasmus University of Rotterdam - Economics of the Performing Arts (unpublished), 2014
Herder, Eleonora: SITE OF FICTION. Eine Illusionsmaschinerie. Über den künstlerischen und wissenschaftlichen Umgang mit Narration in der Performancekunst. Justus-Liebig-Universität Gießen, Institut für Angewandte Theaterwissenschaft (unpublished master thesis), 2013
Jeppesen, Rasmus Malling Skov: SIGNA & Subjektet. – En dramaturgisk metodedifferentiering med henblik på undersøgelse af subjektets status, ud fra et udvalg af SIGNAs performance-installationer. Aarhus: Institut for Æstetiske Studier, Aarhus Universitet (unpublished), 2007
Jonsson, Mari-Louise: Was passiert in deinem kopf? Envision, 2008
Kallenbach, Ulla: Værk/fantasi/virkelighed: Salò og det interaktive teater. In: Kulturo #31, Copenhagen, 2010
Kalu, Joy Kristin: SIGNAs ganz normaler Wahnsinn. Ein- und ausladende Inszenierungen von Alltäglichkeit. In: Julius Heinicke/Joy Kristin Kalu/Matthias Warstat (Eds.), und Alltag. Paragrana – Internationale Zeitschrift für historische Anthropologie 2, Berlin: de Gruyter, 2017
Keidl, Philipp Dominik; Smalec, Theresa; Espi-Sanshis, Sarah: Crossing Paths: SIGNA’s The 11th Knife. In: Schechner, Richard (Ed.): The Drama Review, Cambridge: The MIT Press, 2009
Kirsch, Sebastian: SIGNA oder der Sinn für die Unwirklichkeit. In Theater der Zeit, May, 2008, Berlin, 2008
Kraft, Tina: At være skuespiller hos SIGNA. In: Afart #21, Copenhagen, 2008
Kralicek, Wolfgang: Pleased to meet you. In: Theater heute #10, October, 2011, Berlin: Friedrich Berlin Verlagsgesellschaft, 2011
Krause, Friederike: Die Erzeugung von Atmosphäre am Beispiel einer Fotografie zu SIGNAs „Ventestedet“ (2014) im Vergleich mit Jeff Walls „Insomnia“ (1994). Freie Universität Berlin, Institut für Theaterwissenschaft (unpublished), Wintersemester 2016/2017
Larsen, Emil Groth: Nedsænkning - Genrespørgsmålet og betydningstilblivelser i Signa Sørensens 57 Beds. Copenhagen: Afd. Litteraturvidenskab, Institut for Kunst- og Kulturvidenskab, Københavns Universitet (unpublished), 2005
Malzacher, Florian: Ein Künstler, der nicht english spricht, ist kein Künstler. In: Theater heute #10, October, 2008, Berlin: Friedrich Berlin Verlag, 2008
Meulman, Jeffrey: Stanislav, what are you doing? In: Theaterfestival van Nederland en Vlaanderen, Amsterdam, 2008
Michalzik, Peter: Die sind ja Nackt! Keine Angst, die wollen nur Spielen. Gebrauchsanweisung fürs Theater. Cologne: DuMont Buchverlag, 2009
Mühlhoff, Rainer: Dark Immersion. Some Thoughts on SIGNA’s ‚Us Dogs‘. In: Kolesch, Doris; Schütz, Theresa; Nikoleit, Sophie (Hg.): Commit Yourself! Strategies of Staging Spectators in Immersive Performances. London: Routledge (forthcoming). 2018
Nibbelink, Liesbeth Groot: The Signa Store: Nomadic manoeuvres in Ruby Town. In: Performance Research
- A Journal of the Performing Arts, Volume 17, 2012
Nielsen, Lea Præstbo; Pilgaard, Maria; Pøhler, Jesper; Ulrichsen, Emil Birkving: Saló - En døråbning til helvede. Roskilde: Roskilde Universitet (unpublished), 2010
Ottengren, Helga: Rostricket – the scenery. Malmö: Malmö Högskola (unpublished), 2005
Padel, Juri: We don't even have a name for what we are doing. Köln: Universität zu Köln, 2011
Reinsma, Ritchtje: Hello strangers. In: Mister Motley – Magazine Over Beeldende Kunst 30, Zeist: Virtúmedia, 2011
Rejmus, Iwona: (Re)creating Indentities and Worldviews Through Role-Taking in Social Interactions in Theatrical Vs. "Real" Frameworks. Based on the Performance Theatre "Seven Tales of Misery". Gdansk: Department of General Sociology, University of Gdansk (unpublished thesis), 2007
Rocktäschel, Karina: Analysen für eine ‚Ästhetik des Lebendigen‘. Überlegungen im Umfeld des Posthumanismus und der Performance Studies am Beispiel von Stelarc, Laura Aguilar und SIGNA. Freie Universität Berlin, Institut für Theaterwissenschaft (unpublished master thesis). 2017
Rosendal, Thomas: Glemslens hospital: Om SIGNA´s performance installation "A Night at the Hospital”. In: Peripeti #7, Aarhus, 2007
Schäfer, Judith: Funny Games mit Kafka – Die Hundsprozesse von SIGNA in Köln. In: Schauplatz Ruhr – Jahrbuch zum Theater im Ruhrgebiet 2012: Andere Räume, Berlin: Verlag Theater der Zeit, 2012
Schäfer, Martin Jörg: Zum Verhältnis von Kritik, Theater und Versammlung am Beispiel der Hamburger Performance-Installation Söhne & Söhne von SIGNA (2015). In: Ulrike Job (Hrsg.): Kritisches Denken. Verantwortung der Geisteswissenschaften. In Veröffentlichung begriffen beim Narr Francke Attempto Verlag Tübingen 2019.
Scheurle, Christoph: Partizipation im Theater – zwischen Spiel und Wirklichkeit. In: Kunst und Kirche – Partizipation, Wien: Springer-Verlag, 2012
Schreiber, Falk: Unter die Haut. In: U_mag – Das Magazin der Popkultur und Gegenwart, April, 2009, Hamburg: Bunkverlag, 2009
Schultz, Laura Luise: Overskridelsesæstetik og publikumsinvolvering i SIGNAs Salò. In: Peripeti, Aarhus, 2010
Schütz, Theresa: A Lesson in Empathy? In: SFB Affective Societies Blog. Januar 2018
Schütz, Theresa: Unter Hundschen. In: Theater der Zeit 11/2016, S. 24-26. 2016
Schütz, Theresa: Gestaltete Erfahrungsräume und die Teilhabe an der totalen, radikalen Fiktion. Dimensionen immersiver Erfahrung im Gegenwartstheater am Beispiel von ‚Ventestedet‘ von SIGNA und ‚John Gabriel Borkmann‘ von Vinge/Müller. Freie Universität Berlin, Institut für Theaterwissenschaft (unpublished master thesis). 2015
Skjoldager-Nielsen, Kim: At performe eller ikke at performe. Om interaktivitet i Signa Sørensens 57 Beds og The Black Rose Trick. In: Peripeti #6, Aarhus, 2006
Skjoldager-Nielsen, Kim: Om at sætte virkeligheden fri. Et interview med iscenesætter Signa Sørensen. In: Afart #16, Copenhagen, 2006
Skjoldager-Nielsen, Kim: Publikumspositioner og erfaringsmetafysik i teatret. In: Bent Holm (ed.): Tro på teatret. Frederiksberg: Multivers, 2006
Skjoldager-Nielsen, Kim: “Who Am I Now, Who Am I Here?”, in: Petlevski, Sibila; Pavlic, Goran (ed.): Spaces of Identity in the Performing Sphere, Zagreb: Fraktura, 2011
Skjoldager-Nielsen, Kim: SIGNAs Salò: affekt og non-etisk katastrofe. In: Peripeti #17, Aarhus, 2012
Skjoldager-Nielsen, Kim; Scavenius, Alette: Portrættet: SIGNA. In: Peripeti #13, Aarhus, 2010
Skjoldager-Nielsen, Kim: Tilskueren som aktør. Interaktivitet som dramaturgisk strategi eksemplificeret ved SIGNA-produktioner. Copenhagen: Afd. Dans og Teatervidenskab, Institut for Kunst- og Kulturvidenskab, Københavns Universitet (unpublished thesis), 2008
Stegemann, Bernd: Nach der Postdramamtik. In: Theater heute #10, October, 2008, Berlin: Friedrich Berlin Verlag, 2008
Sørensen, Bent Meier: Imagine There's A Heaven. Utopianism and Lands of Milk and Honey. In: Holm, Bent (Ed.): Tro på teatret. Essays om religion og teater. Frederiksberg: Multivers, 2006
Tecklenburg, Nina: Performing Stories. Erzählen in Theater und Performance. Bielefeld: Transcript, 2014
Thoriacius, Lisbeth: Salò - a Sublime Experience: Analyzing interactive performances focussing on the aesthetic dimension. In Erik Kristiansen and Olav Harsløf (eds.) Engaging Spaces, Copenhagen: Museum Tusculanum, 2015
Tögl, Gero: Remediating Theatre: From Grand Theft Auto to The Ruby Town Oracle. In: von Brincken, Jörg; Gröbel, Ute; Schulzki, Irina (eds.): Fictions / Realities: New Forms and Interactions. München: Martin Medienbauer, 2011
Weigand, Frank: Der Zuschauer als Patient. In: Die Deutsche Bühne, 79. Jahrgang, April, 2008, Berlin: Friedrich Berlin Verlagsgesellschaft, 2008
Wickman, Amanda: The Black Rose Trick. Malmö: Scen- och teaterteknologi, Malmö Högskola (unpublished), 2005
Wihstutz, Benjamin: Doggies, Masters and the End of the European Union. On immersive theatre installations by SIGNA and Thomas Bellinck. In: Kolesch, Doris; Schütz, Theresa; Nikoleit, Sophie (Hg.): Commit Yourself! Strategies of Staging Spectators in Immersive Performances. London: Routledge (forthcoming). 2018
Wihstutz, Benjamin: Prekäres Spiel: Beobachtungen zu Signas Wir Hunde. In: Friedemann Kreuder/Stefanie Husel (Hg.) Spiele spielen, Wilhelm Fink 2018 (i.E.).
Wihstutz, Benjamin: Transformative Aesthetics. In: Erika Fischer-Lichte/Benjamin Wihstutz (Hg.), Transformative Aesthetics S. 110-128, New York: Routledge 2017
Wihstutz, Benjamin: Ästhetische Relevanz und Soziale Kontingens. Zur Zuschauerpartizipation bei SIGNA und LIGNA. In: Döhl, Frédéric; Feige, Daniel Martin; Hilgers, Thomas; McGovern, Fiona (Ed.): Konturen des Kunstwerks, München: Fink, 2013
Wihstutz, Benjamin: Der andere Raum - Politiken sozialer Grenzverhandlungen im Gegenwartstheater. Zürich-Berlin: diaphanes, 2012